pondělí 27. února 2017

AKCE CHODIDLA



V rámci propojení předmětů matematiky (seznámení se se statistikou) a prvouky (lidské tělo) jsme se rozhodli prozkoumat naše chodidla. Zajímalo nás, kdo z dětí má ve třídě nejdělší chodidlo a kdo naopak nejkratší? A má někdo zborcenou klenbu či ploché nohy? I to nám náš experiment odhalil. Postačily nám k tomu barvy na tělo, savý papír a samozřejmě chodidla.










Děti se střídaly jak v natírání chodidel tak i v mytí nohou. Ba dokonce se v tomto ohledu předháněly. Tyto aktivity je evidentně zaujaly nejvíce 😊













Nakonec jsem musela podlehnout i já. Děti by nebyly spokojené, pokud bych nebyla součástí tohoto experimetnu. Tedy i já jsem musela pod štětec...




A jaký byl výsledek? Nutno podotknout, že výborný. Totiž žádné z dětí nemá ani plochou nohu ani zborcenou klenbu. Zajímavé ale je, že chodidla mají žáci na svůj věk delší než jsme je mívali ve 2. třídě my. A víte, proč tomu tak je? Lidem v ČR se totiž obecně chodidla prodlužují. Na vysoké škole jsem podobný experiment realizovala ve spolupráci s ortopedy. Vyšlo nám zajímavé zjištění - lidem v ČR se za poslední léta chodidla zvětšila o celá 3 čísla. Co za tím vězí? 



Nejdříve jsem se domnívala, že to může být například vlivem sekulárního trendu (tedy lepším životním stylem - vlivem toho například lidé více rostou - dosahují větší výšky). Tím to ovšem nebylo. Odborníci došli k závěru, že hlavním faktorem je obuv, a to zejména obuv s nízkou podrážkou (např. baleríny, tenisky bez výztuže). Chrupavka na nohou se totiž vlivem této obuvi více rozpíná a deformuje a noha tak roste a roste. Není tedy divu, že nejdelší chodidla mají domorodci. Ti totiž chodí úplně bosi...proto se jejich chrupavka rozpíná nejvíce... 



Každopádně výsledky naší práce můžete spatřit na dveřích třídy 2.B. Dozvíte se nejen, kdo měl z dětí nejdelší a nejkratší chodidlo, ale také kdo měl nejdelší a nejkratší úsměv 😉

Mějte bezva den, zdraví vás 2.B.




Žádné komentáře:

Okomentovat