neděle 28. května 2017

PROJEKT VODA


Voda je pro děti velmi atraktivní téma již od batolecího věku. V Montessori pedagogice tomu říkáme "Období vody" - jedna ze senzitivních fází dítěte. Proto jsem toto téma zvolila i pro naši výuku ve škole a propojila ho se všemi předměty.

Děti se tak mohly nejen naučit rozlišovat slanou a sladkou vodu (oceány, moře, jezera, řeky, potoky, rybníky....), ale poznávaly také, jak voda funguje 
v přírodě (odkud se bere déšť a jak moc je pro naše lidstvo i přírodu důležitá), jaký je rozdíl mezi pitnou vodou a vodou odpadní atd. atd. 

S těmito záležitostmi jsme prováděli i několik pokusů.

















Voda je velký živel - ten největší! A i proto děti tak fascinuje. Vodu má v oblibě většina lidí. Rádi jezdíme k moři a koupeme se. Ale voda může být i nebezpečná. Co třeba takový vodní vír? Nebo tsunami? Či sifony v řekách? O tom všem jsme si s dětmi dychtivě povídali a pustili si i nějaké ukázky videí. A povyprávěli si o tom, jak bychom se v daných situacích měli chovat.



Voda může mít ale také úplně jiný rozměr, a to například v podobě úžasné skladby Bedřicha Smetany "Vltava". V rámci předmětu Music jsme si skladbu pustili a výtvarně na ni tvořili. Děti to moc bavilo.

















V Matematice jsme se toho učili mnoho, například rýsování. Co je to úsečka? To jsme si nejdříve znázornili před tabulí - my sami jsme představovali úsečky (s pomocí šátků). Jeden žák vždy zapisoval. Díky tomu jsme se i naučili, který bod úsečce náleží a který nikoliv a jaký je rozdíl mezi rovnoběžkami a kolmicemi.






A protože jsme měli projekt Voda, narýsovali jsme si (s pomocí krátkých úseček) i takovéhoto delfína (vodní živočich).








Žáci si celý projekt užili a já s nimi 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat