neděle 28. května 2017

PROJEKT NOVÝ ZÉLAND


A máme tu další projekt! Tentokrát o našich protinožcích - o Novém Zélandu. Vzhledem k tomu, že jsem v této zemi žila, rozhodla jsem se dětem tuto (pro nás) vzdálenou lokalitu přiblížit.

Rozhodně není čeho litovat, ba naopak - tato země je nádherný kus monumentální přírody, plný tajů a záhad. Děti byly fascinovány fotografiemi, které jsem jim přinesla ukázat (včetně některých předmětů). Povídali jsme si o tamní kultuře a Maorech (původním obyvatelstvu). A také se naučili jednu maorskou píseň "Po kare kare ana".















Ukázali jsme si pravé mořské perly, perleťové náušnice či prsten z výrobny Pána prstenů (ano, skutečně jsem tento prsten získala z místa, kde se psten trilogie Pána prstenů vyráběl).






Místo, kde jsem žila, se nazývá Queenstown (nachází se na jižním ostrově Nového Zélandu). Toto město je známé nejen svými nádhernými jezery a horami, ale také svými adrenalinovými sporty. Za tímto druhem zábavy se sem lidé sjíždějí z celého světa. Ukázala jsem dětem, jak například vypadá taková adrenalinová jízda speciálně vyrobenou lodí pro Nový Zéland - tzv. Shotover Jet (tato loď dokáže plout velkou rychlostí, a to i ve vodě, která má hloubku jen 10 cm). Na základě tohoto videa se děti rozhodly, že si našetří dostatečný obnos svých finančních úspor, aby také mohly navštívit Nový Zéland 😀





Nový Zéland se vyznačuje také hojným počtem sopek. I proto jsme si vyrobili vlastní sopku, a to s pomocí keramické hlíny. Namíchali jsme si "speciální směs", kterou jsme do nitra sopky nalili. Pomocí pipet a octa jsme potom docílili bublajícího efektu, který nám znázorňoval, jak taková sopka funguje. Lávu jsme si obarvili na červeno.




































Žádné komentáře:

Okomentovat