MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
V rámci projektu Co se chci učit (děti si v ten den volí předměty, které se chtějí učit) si děti mohly vyzkoušet také práci před kamerou (Mediální výchova - Český jazyk).
I když jsem zpočátku vzhledem k věkově smíšeným skupinám žáků úplně netušila, jak to celé dopadne, děti si to užily nad rámec mého očekávání. A my dospěláci s nimi! 😊
Nejdříve bylo zapotřebí řádně připravit třídu tak, aby mediální výchova mohla začít. Kamera stála na stativu a byla propojená s projektorem ve třídě - se vším mi pomáhal náš bezvadný IT specialista. Takto to bylo pro žáky atraktivnější - vše mohli sledovat online a také zvuk mikrofonu byl nahlas 🎤
Pak to celé vypuklo. Nejdříve jsme se naučili zvířátkovou gymnastiku (na rozcvičení dechu a mluvdiel) a artikulační říkanky. Jsou již přes sto let staré. Nedávají logiku, ale jsou na rozmluvení nejlepší, jaké znám. A učí se je nejen moderátoři v televizi, ale také herci! 👍
Poté jsme mohli začít s prací moderátora! Říkala jsem si - starší děti si vyzkoušejí odmoderovat počasí (předem jsem jim přichystala studio nebo-li to, co budou říkat), ti mladší si zkrátka jen mohou zazpívat - s mikrofonem v ruce.
Jenže to celé dopadlo úplně jinak. Všichni si rázem chtěli vyzkoušet to nejnáročnější - tedy samotné moderování počasí. A to dokonce i ti nejmenší, kteří ještě neumějí dobře číst. Obsah počasí si zkrátka vymýšleli sami - tzv. "z patra"! No skvělé!
Byla jsem výkonem dětí tak nadšená, že jsem se rozhodla z celého dopoledne vytvořit sestřih - tedy video. Tento výtvor již brzy uvidíte v naší EDUCA TV (nyní je ve výrobě 😊). Jen prozradím, že to bude stát opravdu za to! S výrobou mi pomáhala i má malá šestiletá neteřinka - společně s mým úžasným manželem 😊
I když jsem zpočátku vzhledem k věkově smíšeným skupinám žáků úplně netušila, jak to celé dopadne, děti si to užily nad rámec mého očekávání. A my dospěláci s nimi! 😊
Nejdříve bylo zapotřebí řádně připravit třídu tak, aby mediální výchova mohla začít. Kamera stála na stativu a byla propojená s projektorem ve třídě - se vším mi pomáhal náš bezvadný IT specialista. Takto to bylo pro žáky atraktivnější - vše mohli sledovat online a také zvuk mikrofonu byl nahlas 🎤
Pak to celé vypuklo. Nejdříve jsme se naučili zvířátkovou gymnastiku (na rozcvičení dechu a mluvdiel) a artikulační říkanky. Jsou již přes sto let staré. Nedávají logiku, ale jsou na rozmluvení nejlepší, jaké znám. A učí se je nejen moderátoři v televizi, ale také herci! 👍
Poté jsme mohli začít s prací moderátora! Říkala jsem si - starší děti si vyzkoušejí odmoderovat počasí (předem jsem jim přichystala studio nebo-li to, co budou říkat), ti mladší si zkrátka jen mohou zazpívat - s mikrofonem v ruce.
Jenže to celé dopadlo úplně jinak. Všichni si rázem chtěli vyzkoušet to nejnáročnější - tedy samotné moderování počasí. A to dokonce i ti nejmenší, kteří ještě neumějí dobře číst. Obsah počasí si zkrátka vymýšleli sami - tzv. "z patra"! No skvělé!
Byla jsem výkonem dětí tak nadšená, že jsem se rozhodla z celého dopoledne vytvořit sestřih - tedy video. Tento výtvor již brzy uvidíte v naší EDUCA TV (nyní je ve výrobě 😊). Jen prozradím, že to bude stát opravdu za to! S výrobou mi pomáhala i má malá šestiletá neteřinka - společně s mým úžasným manželem 😊
Žádné komentáře:
Okomentovat